5 Tools en apps voor een goede privé-werkbalans

Mobiel werken levert veel voordelen op, zoals werken waar en wanneer je maar wilt. Handig, om je werk-privébalans op orde te krijgen en te houden. Maar wil je hier echt het maximale uithalen? Ga dan aan de slag met onderstaande 7 tools en apps.

Goede werk-privébalans is veel waard

Een goede werk-privébalans bereiken is meer waard dan geld, erkenning en autonomie. Bij bedrijven die meer openstaan voor flexibele werkuren, zie je dat werknemers hun werk meer inplannen op een manier die past bij hun privéleven. Belangrijke voorwaarde voor het succes is wel dat beide partijen de nieuwe technologie omarmen. Zoals bijvoorbeeld deze 7 tools en apps die de ouderwetse manier van werken op zijn kop zetten.

1. Op afstand werken

Randvoorwaarde om flexibel te kunnen werken is een mobiel device. Een device waarmee je kunt bellen, mailen en documenten en gegevens kunt inzien en bewerken, ook als je niet op kantoor bent. Dat klinkt heel voor de hand liggend, maar toch werken veel bedrijven nog met desktops aangevuld met een mobiele telefoon. Dat is niet voldoende om de beste werk-privébalans te creëren. Gelukkig komen steeds meer (betaalbare) devices op de markt, ook voor zakelijk gebruik. Let er wel op dat niet iedereen het beste af is met hetzelfde soort mobiele device. Kies dus het juiste device voor iedere werknemer.

2. Op de hoogte blijven

Slack is niet voor niets een van ’s werelds meest populaire zakelijke communicatieplatforms. Het is intuïtief, gebruiksvriendelijk en zorgt – doordat je alle aspecten van je teamcommunicatie in duidelijke projectkanalen kunt organiseren – dat jij en je collega’s altijd up-to-date zijn. Bovendien kun je zo gemakkelijk en veilig bestanden delen, met de mogelijkheid commentaren of vlaggen toe te voegen. Kan het e-mail vervangen? Met 2 miljoen leden en een snelle groei zou dat best kunnen.

3. Online samenwerken

Evernote is een platform-onafhankelijke samenwerkingsapp waarmee je aantekeningen maakt, informatie verzamelt, projectlijsten maakt, brainstormt en workflows organiseert op één veilige en snelle online plek. Perfect om je team op dezelfde golflengte te krijgen.

4. Niets meer vergeten

Todoist is een gratis taakmanager die je helpt dagelijkse taken makkelijker en sneller te volbrengen. Stel waarschuwingen in, werk samen met anderen op meerdere apparaten en bekijk waarvandaan je maar wilt jouw taken op jouw mobiel, desktop of tablet.

5. Wachtwoorden onthouden

Lastpass maakt het leven simpel door je wachtwoorden voor je te onthouden. Een handige en veilige wachtwoordkluis waarmee je niet langer in dilemma zit of je je wachtwoorden te ingewikkeld maakt om te onthouden of te simpel voor hackers om te kraken. Let wel, zo’n kluis is pas echt effectief als je de tweestapsverificatie aanzet.

Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *