Marketing is van levensbelang voor elke start-up! Zonder dat zal het bedrijf zeker ten onder gaan. Dus voor ondernemers die hun productiviteit willen verhogen met eenvoudige trucs, zijn wij op zoek gegaan naar de antwoorden.
Onlangs hebben wij onderzocht wat voor een aantal van de slimste en meest ervaren marketingspecialisten die er zijn, de nummer 1 marketing hack is. Hoewel allen extreem effectieve oplossingen aandragen, waren wij verrast over hoe eenvoudig sommige van hen waren.
Vanuit daar hebben wij een lijstje samen gesteld waarvan wij denken dat jullie hier zeker Wakker van worden. Uiteraard zijn wij ook benieuwd wat voor jou de best werkende oplossing is. Laat je het ons ook even weten? 😉
Social Media
1. Boost je berichten. “Geef je social media-inhoud een boost. Bedrijven vinden het steeds moeilijker om hun boodschap te laten horen. Tegen de laatste schattingen toont Facebook slechts 6 procent van de bedrijfsinhoud aan hun fans, dus adverteer met je content! Als je meer dan 100 vind-ik-leuks op je pagina hebt, verschijnt er een ‘boost’-knop onderaan elk bericht. Gebruik het! Voor minder dan € 30,- kun je duizenden unieke gebruikers het bericht geven. ”
-Rob Wellman, CEO van Social5
2. Plaats snel en veel! “Facebook-advertenties kunnen de goedkoopste CPM’s leveren in online marketing. Met de mogelijkheid om de advertentie-efficiëntie in realtime te testen. Gebruik de “kopieer” mogelijkheid in de power editor om honderden advertenties te maken en één element per advertentie te wijzigen. Zet hier een klein budget op in en je zult snel zien wat werkt en wat niet. Verdubbel vervolgens degenen die werken en verwijder degenen die dat niet doen. ”
-Kyle Ivins, mede-oprichter Envolve Agency
3. Retweet en verbind! “Tweet niet alleen tweets over uw bedrijf maar ga ook in gesprek met andere bedrijven, uw klanten en de kenners van uw markt.” Retweet hun tweets en voeg uw gedachten toe. Reageer op tweets die niet op jou zijn gericht en geef daar je mening over. Volgers zullen jou voorbeeld volgen.”
-Jason Barber, mede-oprichter Friendemic
Adverteren
4. Ontdek pay-per-click-advertenties. Google is niet de enige “show in town” als het gaat om pay-per-click-advertenties.
“Google heeft het meeste volume als het gaat om hun advertentienetwerk, maar ze zijn verre van de enige optie.” Bing biedt geweldige resultaten voor bedrijven die op de “babyboomersgeneratie” zijn gericht. Je kunt ook zoeken in het netwerk van Google-zoekpartners naar andere mogelijkheden voor een hogere ROI.”
-Jacob Baadsgaard, CEO Disruptive Advertising
5. Eén advertentie per zoekwoord. “Je gooit geld weg als je een campagne met een tiental zoekwoorden uitvoert en slechts één advertentie hebt. Maak specifieke advertentiegroepen die op afzonderlijke zoekwoorden zijn gericht. Maak vervolgens twee tot drie advertenties voor dat ene zoekwoord. Kijk welke het beste werkt en werk daar mee verder. ”
-Scott Cohen, CEO van 180Fusion
PR
6. Niet opscheppen, echte waarde geven. “Het grootste geheim in media en public relations op dit moment is dat de pers (en jouw potentiële klanten) het meest geïnteresseerd zijn in de informatie over de toegevoegde waarde die hen zal helpen te slagen in een bepaald gebied. En niet in het horen van promotionele informatie van jou. Door eerst aan je lezers te denken – en niet je eigen belang voorop stelt – krijg je dè zakelijke waardering die je verdiend en de interactie waarover je niet durfde te dromen.”
-Cheryl Snapp Conner, Snapp Conner PR
7. Eén zin: “Dit is een pro tip die heel voor de hand liggend is, maar vaak overal door ondernemers wordt genegeerd: je zou je startup in één zin moeten kunnen uitleggen. Dat is het! Geen uitzonderingen.”
-Harrison Weber, journalist en nieuwsredacteur voor VentureBeat
SEO
8. Volg de vermeldingen van je concurrenten. “Maak een Google-melding voor de merknamen van jouw concurrenten. Zoek uit waar ze worden genoemd en in welke context. Kijk dan of er mogelijkheden zijn om jouw daar ook te vermelden. Vaak schrijven journalisten en redacteuren over één merk en staan ze open om een vergelijkbaar merk op te nemen voor de vergelijking. Tevens tonen ze daarmee aan dat zij neutraal zijn.”
-Nathan Tanner, Foxtail Insights
Email Marketing
9. Verkort je onderwerpen. “Krijg een onmiddellijke stijging van inkomsten uit e-mailmarketing door je onderwerpregels te beperken tot slechts één woord. Kies dat woord zorgvuldig. Het moet onweerstaanbare nieuwsgierigheid opwekken en relevant blijven voor jouw bericht. Met het juiste woord zul je versteld staan van de resultaten. Test het uitvoerig om dit ene woord te achterhalen. ”
-Tyler Dixon, Marketing Director voor SpinGo
Buiten reclame
10. Think outside the box. “Wees creatief wanneer je met een beperkt budget en adverteerders werkt. Een klant van mij heeft onlangs een billboard laten plaatsen bij een van de drukste delen van een snelweg en betaalt alleen het reclamebureau als er een verkoop vanuit dat billboard komt. Je zou verbaasd zijn wat je kunt bereiken als je het vraagt. ”
-Matt Frisbie, CEO van ChiefMO