3 Redenen waarom branding zo belangrijk is voor klanten!

In het bedrijfsleven is internet onvermijdelijk geworden. De markten worden steeds drukker, dit zorgt ervoor dat merken zich moeten gaan onderscheiden. Je onderscheidt je door een goede stabiele identiteit te creëren voor je bedrijf. Een goede huisstijl is essentieel voor behoud van je bedrijf. Zodra jij je huisstijl helder hebt, dan is het belangrijk om klanten hiermee bekend te maken. Dit doe je doormiddel van ‘’branding’’. Er zijn  verschillende redenen wat branding zo ontzettend belangrijk maakt. De drie belangrijkste redenen hiervoor zijn:

 

Consumenten relateren merken aan bedrijven

Branding vertegenwoordigt de menselijke kant van je bedrijf, in de ogen van de consument. Dit is de kant waar je jezelf mee identifceert en waar consumenten een emotionele band mee kunnen vormen. Het is deze verbinding die ervoor zorgt die leidt tot merkloyaliteit, klantbehoud en uiteindelijk tot meer conversies.

 

Merk identiteiten spreken visueel aan

Als mensen kunnen wij niet ontkomen aan onze ‘’eksterneigingen’’. Wij worden automatisch aangetrokken tot het meest glanzende en spannendste. Op dezelfde manier laten merkidentiteiten, de producten voor zich spreken. Door gebruik te maken van een uitgekiend grafisch ontwerp kunnen merker ervoor zorgen dat dit zogeheten ‘’ekstereffect’’ wordt geactiveerd, waardoor dit merk de eerste keuze is van de consument.  Je wilt je bedrijf onderscheiden, zodat consumenten naar je toe getrokken worden. Dit kan worden bereikt doormiddel van een uniek website-ontwerp, een pakkende huisstijl, een goed herkenbaar logo en andere marketingmiddelen.

 

Merken zijn vandaag de dag een ‘’lifestyle’’ keuze

Mensen veranderen hun bestedings- en consumptiegewoonten om hun leven af te stemmen op de ‘’lifestyle’’ waar ze naar toe willen leven. Kanalen zoals: Facebook, Instagram en Snapchat geven de consumenten de ruimte om een kleine ‘’ideale’’ momentopname te maken van hun leven en deze aan te passen aan de lifestyle die ze anderen willen doen geloven die ze hebben. Het is een bijzonder interessant fenomeen, maar ook een fenomeen die je als bedrijf moet gaan herkennen. Consumenten worden zich met de dag bewuster van wat hun merkproducten vertegenwoordigen: hun waarden, moraal, ambities en bedrijfsgeschiedenis. Op dezelfde manier moeten bedrijven hun bedrijf- merkverhaal  afstemmen op de verwachtingen, aspiraties en ethische overwegingen van hun doelgroep. Branding is niet langer alleen maar een kwestie van mooie kleuren en aanstekelijke straallijnen!

 

Dit zijn drie waarom branding ontzettend belangrijk is voor consumenten. Wij hopen dat je binnen je bedrijf hiermee je voordeel kan doen. Mocht je vragen hebben over branding, je website, marketing, social media, etc. Wij praten je graag even bij!

Vragen? Klik hier!
Dit bericht is gepost in Blog. Bookmark de link.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *